Sunday 21 September 2014

Kruche ciasto z owocami i pianką


Ciasto troszkę mi się za bardzo przyrumieniło :)
Dzisiaj rodzinny przepis na ciasto, którego smak towarzyszy mi odkąd pamiętam. Stwierdziłam, że wyjazd ze znajomymi na weekend jest dobrą okazją, by w końcu samej upiec to magiczne, obłędnie smaczne  i szybkie w przygotowaniu ciasto. Wykonałam jeden telefon, ale oczywiście jak to z tradycyjnie rodzinnymi przepisami bywa, większość składników jest "na oko" :) Tak więc próbujcie surowe ciasto i dodajcie cukru wedle potrzeby!
  Znajomi byli ciastem oczarowani,a ja chyba wykonam drugi telefon, by przekazać "ochy i achy" :)

Składniki:
kostka masła
0,5 kg mąki
4 żółtka
cukier (ok. 5 łyżek)

owoce: dowolne, u mnie przecier jabłkowy ze słoika z dwoma łyżeczkami budyniu, by zagęścić

pianka: 4 białka (po żółtkach), 5 łyżek cukru, łyżeczka mąki ziemniaczanej lub budyniu waniliowego



Masło, mąkę, żółtka i cukier zagniatamy razem i 2/3 ciasta wyklejamy boki i spód blachy.


Wykładamy owoce (jeśli są bardzo kwaśne i puszczają dużo soku to można oprószyć je cukrem i bułką tartą).



Ubijamy białka ze szczyptą soli na sztywną pianę, po czym dodajemy cukier i mąkę/budyń i miksujemy jeszcze chwilę. Wykładamy pianę na owoce i resztę ciasta wykładamy na wierzch w postaci kruszonki. Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez około 40 minut (aż wierzch się zezłoci).

Smacznego!




4 comments:

  1. Kruche są świetne, mogę się zajadać.
    Na oko ulubiona miarA

    ReplyDelete
  2. Ciacho prezentuje sie wspaniale, dlatego tez w weekend zabieram sie za jego wykonanie :)

    ReplyDelete