Thursday 18 December 2014

Cupcakes cynamonowo-jabłkowe z migdałami


Jakoś mało świątecznie u mnie na blogu, tak więc tutaj niewielki przepis w sam raz na Boże Narodzenie (bo migdały i dużo cynamonu). Zostało mi trochę ciasta z poprzedniego przepisu, wymieszałam go z migdałami w proszku i tak o to powstała migdałowa kruszonka! Nie jest niezbędna, zwłaszcza, że jej nie widać pod warstwą lukru. Beziki to też mała kropka na i, która została mi z nadmiaru bezy na cytrynowy stawik, spokojnie można je pominąć, to jabłka w karmelu grają tutaj pierwsze skrzypce! :)

Składniki:
Muffiny:
200 g jabłka pokrojonego w drobną kostkę
2 szklanki mąki
pół szklanki zmielonych migdałów
2/3 szklanki brązowego cukru
1 jajko i jedno żółtko (bo białko idzie do lukru)
łyżeczka sody oczyszczonej
łyżeczka proszku do pieczenia
pół szklanki oleju
szklanka mleka
dużo cynamonu (lub przyprawy do piernika)
ekstrakt waniliowy

Lukier:
białko
cukier puder

Jabłka w karmelu:
cukier
woda
jedno jabłko pokrojone w paski
przyprawa do piernika



Zrobić muffiny: mokre składniki wymieszać z mokrymi (czyli jajko/a, olej, mleko no i dla mnie jabłka są bardziej mokre niż suche, więc je też), suche (czyli resztę, mój ekstrakt waniliowy jest w proszku) z suchymi, wypełniać foremki tak gdzieś do 2/3 wysokości, ew. ułożyć na wierzchu kruszonkę, piec w 180 stopniach przez ok.15 min (aż się zrumienią).




Wystudzić. Przygotować lukier. Do białka dosypać cukru pudru i wymieszać. Lukier ma być bardzo gęsty, jeśli jest za rzadki to należy dodać więcej cukru.
Udekorować muffiny i zostawić do zastygnięcia.

Na patelnię wrzucić cukier i przyprawę do piernika/cynamon i dodać odrobinę wody. Pozwolić, by zaczął tworzyć się karmel, po czym wrzucić kawałki jabłek i zostawić je na chwilę, by ładnie się skarmelizowały po czym delikatnie odwrócić, by druga strona też załapała się na trochę słodyczy.
Zdjąć z patelni i ostygnięte jabłka układać na wierzchu muffinek.

Smacznego! :)



1 comment:

  1. Mmmmm ! Robię bardzo podobne, choć już dawno, dawno nie robiłam. Przypomniałaś mi o tyn przepisie, dzięki! Pozdrawiam

    ReplyDelete