Saturday 27 December 2014

Napoleonka na krakersach


Na pytanie "No i co, jak tam święta?", odpowiadam "+2 kg do statystyk", powinnam jeszcze dodać +10 godzin słodkiego nieróbstwa do aktywności i +kilka do prezentów :)
Teraz szykujmy się na Nowy Rok, kończmy ciasta, jedzmy ostatnie 2014ste kalorie...
  Jeśli nie chce się Wam siedzieć w kuchni, a potrzebujecie na gwałtu rety ciasto na Sylwestra, napoleonka na krakersach to idealny przepis! Robiłam je ucząc się do egzaminów, także nie ma wymówki, że brak czasu!

Składniki:
 2 paczki krakersów (po ok.100g każda tak mi się zdaje)
 750 ml mleka tłustego
 3/4 szklanki cukru
ekstrakt z wanilii
4 jajka
4 łyżki mąki pszennej
4 łyżki mąki ziemniaczanej
łyżka masła

Dno formy wykładamy krakersami.

Do garnka wlewamy 500 ml mleka i zagotowujemy z cukrem i ekstraktem. Pozostałą część mleka dokładnie wymieszać z jajkami i mąkami. Gdy mleko się zagotuje (uwaga, by nie wykipiało!), zmniejszamy ogień, dodajemy mieszankę mączno-jajeczną i dokładnie i szybko mieszamy aż do zgęstnienia (NB: ja się pomyliłam i jajka dodałam bezpośrednio do mleka w garnku, jeszcze przed zagotowaniem, masa i tak się udała, ale trzeba bardziej mieszać pilnować, by się nie przypaliła). Zdejmujemy z ognia i dodajemy masło. Mieszamy, aż do kompletnego rozpuszczenia masła i jeszcze ciepłą masę wylewamy na krakersy w formie. Na wierzchu układamy pozostałem krakersy. Pozostawiamy w lodówce przez całą noc. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.


1 comment:

  1. a mi juz tydzień po głowie chodzą napoleonki :D
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://gotujzkarolka.blogspot.com/

    ReplyDelete