Friday 29 August 2014

Pankejki z jabłkami na piwie


Przepisów z piwem ciąg dalszy. Dzisiaj, po czterotygodniowych męczarniach, ukończyłam mój staż w browarze! Łącznie zbiłam pięć butelek i dwie szklanki, mogło być gorzej :) Nie mówię, że cieszę się z powrotu na uczelnię (czwarty rok studiów, a zajęcia już od pierwszego września, nawet podstawówki zaczynają później, vive la France!), ale między siedzeniem na wykładach, a czyszczeniem podłogi czy etykietkowaniem butelek, wybór jest jasny!
  Jasne było też piwo, które wczoraj podwędziłam, by zrobić widoczne na zdjęciu pankejki (śpieszę z wyjaśnieniem - butelka miała usterkę i i tak by jej nie sprzedali). Przetestowany już kilka razy przepis z Moich Wypieków zaaranżowałam - całe mleko wymieniłam na piwo i dodałam łyżkę śmietany, ze śmietaną wszystko jest lepsze :)

 Składniki:
2 szklanki mąki
2 jajka (właśnie zdałam sobie sprawę, że dałam tylko jedno. No bywa.)
75 g roztopionego masła
1,5 szklanki piwa
pół łyżeczki sody oczyszczonej
pół łyżeczki proszku do pieczenia
2 jabłka
3 łyżki cukru (u mnie łyżeczka stewii i trochę syropu z agawy)
łyżka śmietany


Czy może być prościej? Jabłka obrać i pokroić na małe kawałki, resztę składników wrzucić do miski i dokładnie wymieszać, aż powstanie w miarę gęste ciasto, dodać kawałki jabłek i wymieszać.



Łyżką wykładać ciasto na patelnię bez tłuszczu, smażyć z obu stron aż do zarumienienia. Podawać na ciepło lub na zimno (może ze szklanką piwa? :)).






No comments:

Post a Comment