Wednesday 23 July 2014

Key lime pie


W Kopenhadze skusiłam się na key lime pie - jeden z najlepszych i najsłodszych deserów jakie jadłam! 
Konsystencja była dość zwarta, ale każdy kęs rozpływał się w ustach. Wyczułam mleko skondensowane i białą czekoladę, ale niewiele przepisów w internecie zawierało to drugie, tak więc trochę improwizowałam. Szybkie, 5-cio składnikowe i bez pieczenia! Dla bardziej zwartej konstystencji można dodać 100 g czekolady więcej. Mi już marzy się ponowne zrobienie tarty, ale tym razem na mleku niesłodzonym, za to z większą ilością czekolady. Podzielę się przepisem!

Składniki:
200 g herbatników
80 g masła
200 g białej czekolady
puszka mleka skondensowanego słodzonego
2 limonki






Zmielić herbatniki na piasek, dodać roztopione masło i wymieszać. Wyłożyć okruszkami dno i boki foremki, włożyć do lodówki na pół godziny.



Zetrzeć skórkę z wyparzonych i umytych limonek (tylko zieloną część!), wycisnąć sok.


Roztopić czekoladę w rondelku z mlekiem skondensowanym na wolnym ogniu.


Dodać skórkę i sok i wymieszać.


Wyłożyć masę na schłodzony spód i wstawić do lodówki na kilka godzin.




Smacznego! :)

No comments:

Post a Comment